نشست نوبتی شورای مهاجران در شهر هامبورگ برگزار گردید
شعبۀ رسانش و فرهنگ نهضت فراگیر در هامبورگ شعبۀ رسانش و فرهنگ نهضت فراگیر در هامبورگ

نشست نوبتی تشکیلاتی شورای مهاجران به روز یکشنبه، 22 فبروری سال روان در سالن اسکار شهر هامبورگ برگزارگردید. در این جلسه به تعداد 51 نفر از نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان، حزب متحد ملی افغانستان و  شخصیتهای مستقل اشتراک کرده بودند. جلسه سر ساعت سه و نیم بعد از ظهر به کار آغاز کرد.

 در نخست، محترم فرید کرنزی تشریف آوری دوستان را خوش آمدید گفته و آجندای جلسه را ارایه کرد. سپس محترم سید صلاح الدین رییس شورای مهاجران شهر هامبورگ گزارش کار دو سالۀ شورا را ایراد کرد. ایشان حین ارایۀ گزارش اساسی به سلسلۀ بر شماری کار های انجام شدۀ شورا از سازماندهی و راه اندازی دو میتینگ بزرگ سال 2007 و 2008 یاد کرد. همچنان راه اندازی میتینگ ویژه به دفاع از حقوق شهروندی و انسانی پناهجویان افغان در کشور هالند در رابطه به برگرداندن اجباری هموطنان ما از آن کشور، به ابتکار شورای مهاجران هامبورگ و اشتراک شمار کثیری از احزاب، سازمانها، حلقات سیاسی و شخصیتهای مستقل یاد نمود که در پایان این میتینگ قطعنامه از سوی محترم سید صلاح الدین طی مراسم ویژۀ تشریفاتی  به قونسلگری کشور هالند مقیم هامبورگ سپرده شده بود. در گزارش همچنان از نقش برازندۀ رفیق شیر دل ـ شخصیت مستقل در رابطه با ماندن پناهجویان افغان در شهر هامبورگ قدر دانی به عمل آمد. تنظیم حدود 25 خانوادۀ افغان شهر هامبورگ در مکتبها به منظور فراگیری زبان آلمانی به خاطر اخذ ویزۀ اقامت  یکی از دیگر کار های قابل یاددهانی شورای مهاجران میباشد.

محترم سید صلاح الدین پس از ارایۀ گزارش اساسی گزینش رییس جدید شورای مهاجران در شهر هامبورگ را پیشنهاد کرد که در نتیجۀ پشنهادات مکرر اشتراک کننده گان ِ نشست، سید صلاح الدین برای دور بعدی برای ریاست این شورا، به اتفاق آرا برگزیده شد. او در حالیکه از کار پر تلاش کمیتۀ رهبری سابق شورای مهاجران هریک ، محترم احمد شاه دستور، محترم محمد عارف هاشمی و محترم فرید کرنزی ابراز سپاسگزاری به عمل آورد، دوستان ذیل را برای کمیتۀ رهبری جدید شورای مهاجران شهر هامبورگ نظر به پیشنهادات اشتراک کننده گان در رای گزاری گذاشت که این دوستان به اتفاق آرا قرار ذیل برگزیده شدند:

 

محترم سید صلاح الدین رییس شورای مهاجران

محترم مریم طهماس معاون و مسوول شعبۀ کار با زنان شورا

محترم عتیق الله کهسان مسوول شعبۀ تشکیلات و اسناد و ارتباط شورا

محترم عبدالمجید رووف مسوول شعبۀ رسانش و فرهنگ و شعبۀ مالی شورا

محترم یما یعقوبی مسوول شعبۀ کار با جوانان و امور اجتماعی شورا

در پایان دوستان نظرات سودمند شان را برای بهبود کار شورای مهاجران ارایه داشتند. نشست، حوالی ساعت پنج عصر در فضای صمیمانه و دوستانه به پایان رسید.

 

23 فبروری 2009

 


February 24th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها